10 myter om vægttab

Please follow and like us:

  • 0
  • Share

slank kvindeDu har sikkert hørt nogle af dem: de utallige gode råd, der skulle gøre vejen til vægttab lettere og hurtigere. Med så mange forskellige diæter og teorier på markedet, kan det være svært at skille sandhed fra myte. Vi giver dig herunder 10 myter om vægttab, som du måske har troet var sande.

1. ”Produkter med lavt fedtindhold, har altid et lavt kalorieindhold”
Læs altid varedeklarationen, hvis du er i tvivl om en fødevare kalorieindhold. Et lavt fedtindhold er naturligvis altid bedre end et højt, men fedtfattige produkter kan stadig indeholde store mængder sukker, og derved være meget kalorieholdige.

2. ”Spring måltider over, hvis du gerne vil tabe dig”
Det er sundere for din krop og din forbrænding, at spise regelmæssige, små måltider – faktisk anbefales det, at du spiser 6 små måltider, fordelt jævnligt over hele din dag! På den måde holdes din forbrænding konstant i gang, og du undgår ubehag efter måltiderne. Desuden vil dit blodsukker på denne måde være mere stabilt i løbet af dagen, så du vil være mindre tilbøjelig til at fristes af lette, usunde snacks.

3. ”Drik masser af vand, det øger din forbrænding”
Vand vil ikke hjælpe dig på vej mod dit vægttab. Somme tider kan tørst dog forveksles med sult, og et glas vand kan derfor hjælpe dig med at undgå at ty de fristende, men usunde snacks, når den lille sult gør sit indtog. Selvom vand intet har at gøre med vægttab, er det stadig essentielt at du indtager cirka 1,5 liter vand om dagen for at undgå dehydrering.

4. “En træningssession skal vare minimum 30 minutter”vægttab
Du forbrænder kalorier fra det sekund, du igangsætter din træning. Hvis du ikke kan holde til at træne i længere tid af gangen, eller simpelthen ikke kan finde tiden til det i din hverdag, kan korte men superintense træningspas med høj puls være vejen frem for dig. Al motion er god motion – det gælder uanset om du træner intenst i 5 minutter ad gangen, eller moderat i en hel time.

5. “Erstat kulhydrater med protein”
Fiberholdige kulhydrater er gode til at holde balance i din vægt – de mætter nemlig både godt og længe, og er gode for forbrændingen. I stedet for at kvitte kulhydrater fuldstændigt, anbefales det at du skruer ned for mængden af dem. Skær ned på fedtindholdet, og erstat det i stedet med proteiner og fiberrige kulhydrater.

 

Please follow and like us:

  • 0
  • Share

One Response to 10 myter om vægttab

  1. Louise H april 11, 2016 at 5:51 pm #

    Hey,

    Jeg syntes ikke rigtigt at nr. 5 giver nogen som helst mening

Skriv et svar

Powered by WordPress. Designed by WooThemes